Az információgyűjtés a vállalkozások innovációs tevékenységéről és teljesítményéről számos ok miatt vált fontossá. Az innovációs felmérések során fény derül arra, hogy a vállalkozások milyen innovációhoz kapcsolódó, innovációt eredményező tevékenységet folytatnak; végeznek-e kutatás-fejlesztést, alkalmazzák-e a vállalaton kívül létrejövő tudást és technológiát a K+F tevékenységük során, az innováció érdekében fordítanak-e figyelmet a munkaerő folyamatos képzésére, vagyis mit tesznek annak érdekében, hogy fenntartsák a szervezet (és ezáltal a régió) megújuló képességét.
Miért van szükség a vállalati innováció mérésére?
- az innováció a versenyképesség forrása: a versenyképesség növelése érdekében szükséges az innovációs folyamat összefüggéseinek, természetének feltárása, megértése,
- az innovációs folyamatot támogató legfontosabb szereplők a vállalkozások: tudatosítani kell velük meghatározó szerepüket a folyamatban,
- a modern gazdaságpolitika az innováció-politikát a középpontba állítja: az innovációs felmérés segít az innovációs politika kialakításában azáltal, hogy feltárja a fejlesztendő területeket.
Az egyik legkorszerűbb mérési eljárás az Innováció audit;
http://www.innostrada.hu/innoaudit
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.