Hiába no, lassan már a csapból is a változás menedzsment folyik! De valóban érti-e a kedves vállalkozó, hogy mi a valódi változásmenedzsment alapja?
Mert nézzük meg például a mai átlagos vállalakozói mentalitást. E szerint, ha tele vagyunk megrendeléssel, akkor hurrá, fut a szekér. Minden energiánkat és kapacitásunkat a megrendelt fapapucsaink legyártására öszpontosíthatjuk. Éjt nappallá téve azon igyekezünk, hogy a szükséges alapanyag rendelkezésre áljon (beszerzés), hogy az alkalmazottaink teljes munkaidós kihasználtságban gőzerővel gyárthassák a fapapucsainkat (munkafolyamat menedzsment, esetleg humán erőforrás menedzsment), és hogy a készre gyártott és becsomagolt fapapucsokat időre leszállíthassuk a kedves vevőnek.
Ezen erőfeszítéseink mellett rendszerint már nem marad idő és energia sem a fogyasztói igények figyelemmel kísérésére, sem a versenytársak, esetleg a technológia fejlődésének követésére, a tudás menedzsment vagy a jövőbeni veszélyek, lehetőségek, trendek elemzése pedig kifejezetten elhanyagolható elemnek tűnnek.
S jön a szörnyű ébredés, a valóság kiábrándító élménye. Nincs, vagy kevés a megrendelés, csődközeli állapot, csökkenő vagy megszűnő pénzügyi tartalékok. A kedves vállalkozó feje búbján a gyakori vakargatástól terebélyesedő kopasz folt egyértelmű jele már a változásmenedzsment időszerűségének. De hol van már a vállalkozás jövőjét meghatározó fejlesztések fedezete? A napi cash flow problémákkal küszködő vállalkozónak nemhogy fejleszteni nics tőkéje, de változtatni sem. Marad a sirdogálás a küszöbön, a panaszkodás a köbön, esetleg egy jótét lélek, pártfogó, segítő közbenjárása a felsőbb régiókból. Hátha kell még valakinek a mi gyönyörű fapapucsunk.
Szóval a változás menedzsment a válságban előkerül, a csapból is az folyik, hívatkozni lehet rá, és ha némi ráfordítás után mégis valami részeredményt produkál (mások szerint csoda történik) és befut némi megrendelés, akkor újra a sutba lehet dobni.
Nesze neked korszerű menedzsment.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.