HTML

Innováció - sztráda a jövőbe!

Az innováció a legfontosabb az üzleti folyamatok közül. Az innovációs folyamat során új érték teremtődik és növekszik a hatékonyság. Ez a valódi forrása a hosszú távú versenyelőnynek.

akciók

2008.12.10. 09:30 tottico/innostrada

változás menedzsment a csapból is?

Hiába no, lassan már a csapból is a változás menedzsment folyik! De valóban érti-e a kedves vállalkozó, hogy mi a valódi változásmenedzsment alapja? 

Mert nézzük meg például a mai átlagos vállalakozói mentalitást. E szerint, ha tele vagyunk megrendeléssel, akkor hurrá, fut a szekér. Minden energiánkat és kapacitásunkat a megrendelt fapapucsaink legyártására öszpontosíthatjuk. Éjt nappallá téve azon igyekezünk, hogy a szükséges alapanyag rendelkezésre áljon (beszerzés), hogy az alkalmazottaink teljes munkaidós kihasználtságban gőzerővel gyárthassák a fapapucsainkat (munkafolyamat menedzsment, esetleg humán erőforrás menedzsment), és hogy a készre gyártott és becsomagolt fapapucsokat időre leszállíthassuk a kedves vevőnek.

Ezen erőfeszítéseink mellett rendszerint már nem marad idő és energia sem a fogyasztói igények figyelemmel kísérésére, sem a versenytársak, esetleg a technológia fejlődésének követésére, a tudás menedzsment vagy a jövőbeni veszélyek, lehetőségek, trendek elemzése pedig kifejezetten elhanyagolható elemnek tűnnek.

S jön a szörnyű ébredés, a valóság kiábrándító élménye. Nincs, vagy kevés a megrendelés, csődközeli állapot, csökkenő vagy megszűnő pénzügyi tartalékok. A kedves vállalkozó feje búbján a gyakori vakargatástól terebélyesedő kopasz folt egyértelmű jele már a változásmenedzsment időszerűségének. De hol van már a vállalkozás jövőjét meghatározó fejlesztések fedezete? A napi cash flow problémákkal küszködő vállalkozónak nemhogy fejleszteni nics tőkéje, de változtatni sem. Marad a sirdogálás a küszöbön, a panaszkodás a köbön, esetleg egy jótét lélek, pártfogó, segítő közbenjárása a felsőbb régiókból. Hátha kell még valakinek a mi gyönyörű fapapucsunk.

Szóval a változás menedzsment a válságban előkerül, a csapból is az folyik, hívatkozni lehet rá, és ha némi ráfordítás után mégis valami részeredményt produkál (mások szerint csoda történik) és befut némi megrendelés, akkor újra a sutba lehet dobni.

Nesze neked korszerű menedzsment.

Szólj hozzá!

Címkék: változásmenedzsment


A bejegyzés trackback címe:

https://innostrada.blog.hu/api/trackback/id/tr38814392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása